Thursday, December 22, 2005

Hari Jumaat, tapi masjid tak de orang..?


Ari ni aku malas nak balik umah, kalau balik umahpon bukan ada sesapa, kak aku keja, mem aku pon keja, jadi aku lepak kat pejabat la.. leh juga layan blog.. leh aku buat update dan boleh jugak aku berkunjung ke blog sesapa.. lepas aku updatekan blog, masukkan gambo sekeping dua, pastu updatekan photo blog dengan gambo2 masa banjir, sempat juga merayau satu dua tempat.. pastu mem aku tepon nak makan.. aku pegi la hantar.. lebih kurang kol 12.40 balik ke pajabat balik.. pinjam moto kat kak Ngah nak pi sembahyang kat masjid Alwi Kangar, sekali aku tengok kosong jer kawasan masjid.. aih check jam aku.. dah pukul 1.10 dah takkan aku silap ari kot, kalau silap ari pon takkan tak dak owang langsung.. check jam aku sekali lagi... la betul la ari jumaat, takkan minggu ni cuti sembahyang jumaat, laa rupa-rupanya masjid ditutup la, baru lepas kena banjir, tak sempat di cuci lagi... aku terus amik moto pegi semayang kat masjid Putra, punya la ramai orang, ye lah dah di gabungkan dua masjid menjadi satu... eh pastu tambah satu lagi kariah behor Empiang pasal masjid dalam pembinaan.. punya la sesak..nak kuar masjid pon susah... apa-apa pon alhamdulillah dapat juga aku menunaikan sembahyang jumaat.. lepas tanggungjawab aku minggu ni,..

Petangnya dah abis masa keja aku nak pi amik mem aku kat Ulu Pauh, smp kat traffic light Arau tu, rasa dahaga lak, jadi aku singgah one of the kedai dekat2 situ, beli mineral water satu cukup la.. entah macam mana masa nak tekan, kunci keta tu terjatuh la pulak.. pastu bila aku tekan je dah tak der aper2 bunyi.. aaa sudahhh mesti masa jatuh ni rosak.. dah berkali2 aku tekan tak mou juga.. abisnya mau tak mau aku buka guna kunci la.. isk apa lagi berkeriau sakan la alarm keta tu.. jenuh pulak aku nak cari reset button dia.. cari punya cari dok kat bawah dashboard.. dah reset baru la ok.. fuhh angkat je kepala.. tengok owang kiri kanan dok pancang semacam je.. isk diorang ingat aku ni nak curi keta tu kot.. emm pencuri keta sendiri.. nasib baik takde yg repot polis.. kang bersoal jawab lak aku dalam lokap..

Lepas amik mem balik umah dah smp kol 6.15 petang kat umah.. aahh lega ati aku tengok air dah surut.. kiranya kat depan umah aku tu dah clear dah.. cuma ada sikit lagi.. err dalam 6 inch lagi tinggi air kat belakang umah.. ok la tu. Masuk umah tgk kat dapor dah tak der air.. cuma kat bilik arwah mak je masih ada air.. emm bilik tu mmg rendah.. jadi lambat la sikit.. tak pe tu esok ari sabtu mesti kering abis la.. pasni memang banyak la yang kena basuh ni.. adus sabo je lah... ok la. dah malam beno.. mem pon dah tido..sejuk la kat sini.. maklum la dah masuk winter wind ni.. sejuk giler la.. tapi tak le sesejuk si parjoe tu.. aper la dia buat sejuk2 macam ni yer..?

No comments:

Post a Comment